W naszym Żłobku pracujemy zgodnie z przyjętym harmonogramem dnia:
Godziny | Planowane zajęcia |
6.00 – 8.00 | Przyjmowanie dzieci do żłobka (możliwe konsultacje rodziców z opiekunami np. co do odbioru maluszków, samopoczucia, itp.). Zabawy zarówno: swobodne według zainteresowań, jak i integracyjne: ze śpiewem czy ruchowe oraz indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunem. Prace porządkowe oraz organizacja stanowiska pracy. |
8.00 – 9.00 |
Przygotowanie do śniadania Czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej, kształtowanie umiejętności samoobsługowych. |
9.00 – 9.20 |
Śniadanie Karmienie dzieci oraz pomoc w nauce samodzielnego spożywania posiłku. Wyrabianie u maluszków nawyku właściwego spożywania posiłku oraz kulturalnego zachowania się przy stole |
9.20 – 9.35 | Czynności higieniczne po śniadaniu. Zabawy ćwiczące samoobsługę. |
9.35 – 10.15 |
Zajęcia dydaktyczne. Realizacja planu pracy żłobka poprzez zajęcia zorganizowane stymulujące rozwój psychoruchowy dziecka Zabawy ruchowe koordynujące całe ciało, zabawy manipulacyjne i paluszkowe rozwijające motorykę małą i dużą. Zajęcia edukacyjno – rozwojowe: bajko-terapia, zabawy z elementami muzykoterapii, zabawy plastyczne oraz parateatralne. |
10.35 – 11.00 | Przygotowanie do leżakowania, Czynności higieniczno-pielęgnacyjne. Wyrabianie nawyku mycia ząbków. Przygotowanie do leżakowania, poprzez przebieranie maluszków w piżamki, słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek, literatury dziecięcej. |
11.00 – 12.30 | Leżakowanie. |
12.30 – 13.00 | Czynności higieniczne i pielęgnacyjne. Przygotowanie do obiadu. |
13.00 – 14.00 | Obiad. Karmienie i pomoc w spożywaniu posiłków oraz ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, wdrażanie do samodzielnego jedzenia. |
14.00 – 14.30 | Czynności higieniczne i pielęgnacyjne. Nauka korzystania z nocnika i sedesu. Stopniowe wdrażanie elementów higieny osobistej. |
14.30 – 15.00 | Podwieczorek. Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się przy stole. Przygotowujemy do samodzielnego spożywania posiłku. |
15.00 – 15.30 | Czynności higieniczne i pielęgnacyjne. Zabawy ćwiczące samoobsługę |
15.30 – 16.00 | Zabawy tematyczne rozwijające indywidualne zdolności podopiecznych. Zabawy rytmiczne, ruchowe, plastyczne, rozwijające spostrzegawczość, język angielski przez zabawę. |
16.00 – 18.00 | Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Pożegnanie dzieci rozchodzących się do domów. Indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami. Prace porządkowe na stanowisku pracy oraz przygotowanie pomieszczeń do pracy dnia następnego. |