W naszym Żłobku pracujemy zgodnie z przyjętym harmonogramem dnia:

Godziny Planowane zajęcia
6.00 – 8.00  Przyjmowanie dzieci do żłobka (możliwe konsultacje rodziców z opiekunami np. co do odbioru maluszków, samopoczucia, itp.). Zabawy zarówno: swobodne według zainteresowań, jak i integracyjne: ze śpiewem czy ruchowe oraz indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunem. Prace porządkowe oraz organizacja stanowiska pracy.
8.00 – 9.00

Przygotowanie do śniadania Czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej, kształtowanie umiejętności samoobsługowych.

9.00 – 9.20

Śniadanie Karmienie dzieci oraz pomoc w nauce samodzielnego spożywania posiłku. Wyrabianie u maluszków nawyku właściwego spożywania posiłku oraz kulturalnego zachowania się przy stole

9.20 – 9.35 Czynności higieniczne po śniadaniu. Zabawy ćwiczące samoobsługę.
9.35 – 10.15

Zajęcia dydaktyczne. Realizacja planu pracy żłobka  poprzez zajęcia zorganizowane stymulujące rozwój psychoruchowy dziecka Zabawy ruchowe koordynujące całe ciało, zabawy manipulacyjne  i paluszkowe rozwijające motorykę małą i dużą. Zajęcia edukacyjno – rozwojowe:  bajko-terapia, zabawy z elementami muzykoterapii, zabawy plastyczne oraz parateatralne.

10.35 – 11.00 Przygotowanie do leżakowania, Czynności higieniczno-pielęgnacyjne. Wyrabianie nawyku mycia ząbków. Przygotowanie do leżakowania, poprzez przebieranie maluszków w piżamki, słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek, literatury dziecięcej.
11.00 – 12.30 Leżakowanie.
12.30 – 13.00 Czynności higieniczne i pielęgnacyjne. Przygotowanie do obiadu.
13.00 – 14.00 Obiad. Karmienie i pomoc w spożywaniu posiłków oraz ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, wdrażanie do samodzielnego jedzenia.
14.00 – 14.30 Czynności higieniczne i pielęgnacyjne. Nauka korzystania z nocnika i sedesu. Stopniowe wdrażanie elementów higieny osobistej.
14.30 – 15.00 Podwieczorek. Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się przy stole. Przygotowujemy do samodzielnego spożywania posiłku.
15.00 – 15.30 Czynności higieniczne i pielęgnacyjne. Zabawy ćwiczące samoobsługę
15.30 – 16.00 Zabawy tematyczne rozwijające indywidualne zdolności podopiecznych. Zabawy rytmiczne, ruchowe, plastyczne, rozwijające spostrzegawczość, język angielski przez zabawę.
16.00 – 18.00 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.  Pożegnanie dzieci rozchodzących się do domów. Indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami. Prace porządkowe na stanowisku pracy oraz przygotowanie pomieszczeń do pracy dnia następnego.